vrijdag 7 juni 2019

Vrijdag 7 juni, achttiende vakantiedag 2019

07.00 ik wordt wakker jaja ik heb er zin in. Na alle mist van gister en het opklaren van afgelopen nacht ben ik vol energie. Ik stap m'n bed uit doe snel ff wat aan want ik ben zeer nieuwsgierig. Zwaai de deur in de camper open om naar het zit gedeelte te gaan ennnnnnnnnn.
Pot jan drie dubbeltjes MIST. Weer Mist en weer zie je geen hand voor ogen.
Ik moet aan een post denken bij de camper app die ik gisteravond nog even las mensen die nu 6x bij de Noordkaap waren geweest en nog maar 2x goed zicht hadden gehad. Blegggggg ik ga weer naar het slaapgedeelte trek alles weer uit en ga weer naar bed. 



Bahhh dit valt ff tegen. Als ik in bed lig besef ik mij ineens dat het giga hard waait, de camper schommelt heen en weer er staat windkracht 8 zie ik op de app.

09.00 de wekker gaat, ook Dea is vol energie. Ik probeer haar al even te temperen en zodra ze naar buiten kijkt snapt ze waarom. En ook Dea duikt weer in bed gadver toch balen!

10.30 nou dan gaan we er toch maar uit. Ik had gister begrepen dat je in het gebouw ook kunt ontbijten dus dat wordt het eerste doel van vandaag. We drinken in de camper eerst nog een bak koffie en gaan dan op pad naar het grote gebouw. Een keer binnen is het heerlijk maar van het kleine stukje van de camper naar het gebouw koel je gewoon onwijs af. tis misschien maar 100m meter maar de wind en de temperatuur maken het gewoon ontzettend koud.



We lopen het zelfbedieningsrestaurant binnen om wat te gaan eten maar wat we daar zien is niet normaal 1 broodje ham en kaas a omgerekend 10 euro. Kijk tis vakantie en dan kijk je niet op een dubbeltje maar weggeven is nog wat anders.



We lopen aan de andere zijde het gebouw uit en maken nog wat foto's van het bekendste monument op de Noordkaap. We gaan terug naar de camper en maken een heerlijk afbakbroodje uit de over 1 zak a 1.69 bij de Jumbo hmmmmmm die smaken lekker jonge jeetje als ik heel veel trek heb openen we gewoon nog een zak. 

We vermaken ons prima en ik werk de blog even bij van de afgelopen dagen. Dea maakt een uitgebreide wandeling om het complex en maat nog fraaie plaatjes. Om 16.30 probeert zelfs het zonnetje er even bij te komen en besluiten we nog een keer uitgebreid het complex van binnen te bewonderen en te zien wat er te doen is.



Het is 3 verdiepingen onder de grond uit de rotsen gehakt om maar zo min mogelijk de natuur en het natuur uitzicht te beïnvloeden dat was 1 van eisen om dit complex hier te plaatsen.
We vermaken ons prima, zien 2 films lopen langs een tentoonstelling wat hier zoal heeft plaats gevonden en eindigen in de souvenirwinkel. Als je hier bent geweest moet je natuurlijk bewijsmateriaal meenemen.



Als we naar buiten lopen is het zo verschrikkelijk helder dat je je niet kan voorstellen dat het zo kan omslaan en je geen hand voor ogen kan zien van de mist. Tijdens de wandeling krijg ik het gevoel dat we nu eigenlijk naar beneden moeten met de camper dan weet je zeker dat je met goed zicht de slechte bergweg omlaag gaat. Ik stel het voor en Dea loopt met exact hetzelfde idee rond. Bij de camper aangekomen zijn we eruit. We wachten met eten en sjorren alles vast zodat we kunnen vertrekken.



Met 10 minuten verlaten we de parkeerplaats en daarmee ook de Noordkaap. Wat hebben wij een mazzel gehad dat we uiteindelijk alles goed hebben kunnen bewonderen.





We beginnen aan de terugtocht en kunnen nu mooi foto's nemen van wat we hier op de heenweg hebben moeten missen vanwege de mist. We rijden tot een parkeerplaats beneden in het dal waar we op de heenweg ook even gestopt waren. Hier hebben we mooi uitzicht over de baai en gaan we de nacht doorbrengen. 



Het weer vandaag, de temperatuur is niet boven de 4 graden geweest bij de Noordkaap en we hebben van zeer dichte mist tot een waterig zonnetje gehad dit continu met een variërende windkracht 4 tot 8

Beneden in het dal 8 graden licht bewolk en een briesje vergeleken met de Noordkaap.

Gereden kilometers 38. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten